رژیم غذایی و سرطان پروستات

درمان سرطان پروستات

رژیم غذایی و درمان سرطان پروستات

رژیم غذایی پرچرب موجب پیشرفت سرطان پروستات می‌شود

مطالعات اخیر محققان دانشگاه مک گیل کانادا نشان می‌دهد رژیم غذایی پرچرب سرطان پروستات را تهاجمی‌تر و کشنده‌تر می‌کند.

برخی ژن‌ها در شروع و پیشرفت سرطان نقش دارند. این ژن‌ها انکوژن نامیده می‌شوند و یکی از این انکوژن‌ها MYC نام دارد. این ژن یک عامل کلیدی در تومورزایی است، به همین دلیل سلول‌های سالم را بدخیم می‌کند و به رشد سلول‌های سرطانی منجر می‌شود.

معمولا این فرآیند به دلیل بیان بیش از حد این ژن اتفاق می‌افتد.

مطالعات محققان دانشگاه مک گیل با بررسی رژیم غذایی بیماران نشان می‌دهد رژیم غذایی پرچرب و حاوی چربی اشباع‌شده، نقشی مانند بیان بیش از حد ژن MYC دارد و سرطان پروستات را تهاجمی‌تر می‌کند.

این مطالعه بیش از پیش تاثیر رژیم غذایی را بر کنترل بیماری روشن می‌کند. رژیم غذایی پرچرب علاوه بر تغییرات مولکولی، با افزایش چاقی و شاخص توده بدنی نیز در پیشرفت سرطان پروستات موثر است.

 

سرطان پروستات دومین سرطان شایع در مردان و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان است. گرچه میانگین سنی ابتلا بیش از ۶۰ سال است؛ ولی بروز آن در سنین قبل از ۴۰ سال نیز دیده میشود.

پرتودرمانی سرطان پروستات
پرتودرمانی سرطان پروستات

 

طول عمر سرطان پروستات پیشرفته

خبر خوب آن است که امید به زندگی برای سرطان پروستات در حال افزایش است و روش های درمانی جدید جهت درمان سرطان پروستات که امروزه به وجود آمده است زندگی طولانی تر و با کیفیت بهتری را برای بیمار مبتلا به سرطان پروستات رقم می زند، اما تجربه سرطان پروستات و یا هر سرطان دیگری برای هر فردی متفاوت است و به عوامل گوناگونی بستگی دارد. طول عمر بیماران سرطان پروستات بستگی به روند درمانی این نوع بیماری دارد که توسط پزشک متخصص رادیوتراپی تشخیص داده خواهد شد.

دیگر یافته های پزشکی
نقش رادیوتراپی و شیمی درمانی در درمان سرطان بیضه

 

جهت مشاوره و درخواست نوبت دکتر مریم میرزایی مقدم متخصص رادیوتراپی، انکولوژی و شیمی درمانی با شماره های ۶۶۱۲۶۰۴۴۶۶۱۲۶۰۶۵ و اینستاگرام ایشان در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *