خصوصیات بهترین کلینیک شیمی درمانی در تهران-دکتر میرزایی

خصوصیات بهترین کلینیک شیمی درمانی در تهران

راهنمای انتخاب بهترین مرکز شیمی درمانی

 

تا بهبودی کامل در کلینیک “همراه” درکنار بیماران عزیز هستیم.

 

کلینیک تخصصی همراه به سرپرستی خانم دکتر مریم میرزایی مقدم آماده ارائه انواع خدمات شیمی درمانی، رادیوتراپی، براکی تراپی، هورمون درمانی و ایمونوتراپی با استفاده از روش های نوین درمان سرطان و همچنین انواع روش های ترکیبی درمان به شما عزیزان می باشد. جهت درمان انواع سرطان و انتخاب بهترین کلینیک شیمی درمانی در تهران، با ادامه مقاله و توصیه های پزشکی سرکار خانم مریم میرزایی مقدم بهترین متخصص انکولوژی همراه باشید.

کلینیک “همراه” دکتر مریم میرزایی مقدم

جهت درمان انواع سرطان با استفاده از جدیدترین روش های ممکن با کلینیک تخصصی سرکار خانم دکتر مریم میرزایی مقدم در تماس باشید. جهت برقراری ارتباط با مرکز تخصصی شیمی درمانی همراه می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • آدرس کلینیک همراه

    تهران، بلوار کشاورز، جنب بیمارستان ساسان، خیابان کبکانیان، بن بست فرگاه، پلاک ۱۴ واحد ۱

  • ۰۲۱۸۶۱۲۶۳۹۵
    ۰۲۱۸۶۱۲۶۱۹۳
بهترین کلینیک شیمی درمانی
بهترین کلینیک شیمی درمانی

برخی خدمات کلینیک تخصصی “همراه” دکتر مریم میرزایی مقدم متخصص انکولوژی

  • شیمی درمانی
  • رادیوتراپی-براکی تراپی
  • هورمون درمانی
  • ایمونوتراپی
  • درمان هدفمند

شیمی درمانی چیست و چگونه به درمان سرطان کمک می کند؟

شیمی درمانی به عنوان یک درمان سیستمیک در نظر گرفته می شود زیرا این داروها در سراسر بدن به جریان در می آیند و می توانند سلول های سرطانی را که به قسمت هایی از بدن، بسیار دورتر از تومور اصلی (اولیه) گسترش یافته اند (که به اصطلاح متاستاز گفته می شود) از بین ببرند. این امر باعث می شود که شیمی درمانی از روش هایی مانند جراحی و پرتو درمانی متفاوت باشد. در واقع شیمی درمانی یک نوع دارو درمانی است که از مواد شیمیایی قوی برای از بین بردن رشد سریع سلول ها در بدن استفاده می شود. شیمی درمانی اغلب در درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا سلول های سرطانی خیلی سریع تر از اکثر سلول های بدن رشد می کنند و تکثیر می شوند.

داروهای شیمی درمانی بسیاری در دسترس هستند که به تنهایی یا ترکیبی برای معالجه طیف گسترده ای از سرطان مورد استفاده قرار می گیرند. اگر چه این درمان روشی موثر برای بسیاری از انواع سرطان است اما این روش درمانی نیز خطر و عوارض جانبی به همراه دارد. برخی از عوارض شیمی درمانی خفیف و قابل درمان هستند، در حالیکه برخی دیگر می توانند عوارض جدی ایجاد کنند.

 

توجه داشته باشید که درمان با این داروها لازم است تحت نظر متخصصین انکولوژی انجام شود و متخصصین دیگر حوزه ها نباید این درمان را انجام دهند.

 

چرا از روش شیمی درمانی برای از بین بردن سرطان استفاده می کنیم؟

 

سه هدف اصلی برای شیمی درمانی در درمان سرطان وجود دارد: درمان، کنترل و تسکین

 

دیگر یافته های پزشکی
روش های درمان سرطان جراحی،رادیوتراپی،دارو درمانی

این درمان برای از بین بردن سلول های سرطانی در مبتلایان به سرطان استفاده می شود. دلایل مختلفی وجود دارد که می توان از شیمی درمانی برای درمان مبتلایان به سرطان استفاده کرد:

🎗 شیمی درمانی می تواند به عنوان اصلی ترین یا تنها درمان سرطان انتخاب و استفاده شود.
🎗 شیمی درمانی را می توان بعد از درمان های دیگر مانند جراحی برای از بین بردن سلول های سرطانی که ممکن است در بدن باقی مانده باشند، استفاده کرد.
🎗 بدن شما را برای سایر درمان ها آماده می کند: از شیمی درمانی می توان برای کوچک کردن تومور استفاده کرد و همچنین شیمی درمانی می تواند در کنار سایر درمان ها از جمله جراحی و پرتودرمانی برای کمک به بهبود سرطان مورد استفاده قرار بگیرد.
🎗 جهت از بین بردن علائم و نشانه ها در بدن بیمار بسیار موفق است. شیمی درمانی به از بین بردن علائم و نشانه های سلول های سرطانی کمک بسزایی می کند.

 

برنامه ریزی برای درمان به روش شیمی درمانی

پزشک سرطان شناس (پزشک متخصص انکولوژی) تصمیم خواهند گرفت که چه دارو یا ترکیبی از داروها را باید مصرف کنید. دکتر متخصص شیمی درمانی دوزها، نحوه مصرف داروها و تعداد دفعات و مدت درمان را انتخاب می کند. همه این تصمیمات به نوع سرطان ، محل ابتلا ، بزرگی آن ، گسترش در سایر قسمت های بدن و تأثیر آن بر عملکردهای طبیعی بدن و سلامت کلی بیمار بستگی دارد.

سرطان تنها با یک داروی شیمیایی نیز قابل درمان است، اما اغلب چندین دارو باهم استفاده می شود تا نتیجه بهتری حاصل شود. این داروها ممکن است به ترتیب خاص یا در ترکیبات خاصی تجویز شوند (شیمی درمانی ترکیبی نامیده می شود). داروهای مختلفی که به روش های مختلف اثر می کنند می توانند با همکاری یکدیگر سلول های سرطانی بیشتری را از بین ببرند. این امر همچنین می تواند به کاهش احتمال مقاومت سرطان در برابر هر داروی شیمیایی کمک کند.

بعضی اوقات شیمی درمانی تنها درمانی است که بیمار نیاز دارد. بیشتر اوقات، شیمی درمانی با جراحی یا پرتودرمانی یا هر دو، مورد استفاده قرار می گیرد. و گاهی اوقات با داروهای دیگر مانند درمان هدفمند، هورمون درمانی یا ایمونوتراپی استفاده می شود.

 

ممکن است از شیمی در موارد زیر استفاده شود:

  • کوچک کردن تومور قبل از جراحی یا پرتودرمانی؛ شیمی درمانی ای که در این روش استفاده می شود، درمان نئوادجوانت نامیده می شود.
  • پس از جراحی یا پرتودرمانی برای کمک به از بین بردن سلول های سرطانی باقی مانده در بدن؛ به شیمی استفاده شده در این روش، درمان کمکی یا آدجوانت گفته می شود.
  • همراه با انواع دیگر داروها برای کمک به از بین بردن سلول های سرطانی، مانند داروهای هدفمند درمانی که بر روی اهداف خاصی از سلول های سرطانی اثر می گذراند یا داروهای ایمونوتراپی که به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند تا با سرطان مقابله کند.
  • در صورت بازگشت سرطان یا از بین نرفتن کامل آن، توام با سایر روش های درمانی

 

در هنگام انتخاب بهترین کلینیک شیمی درمانی به نکات زیر توجه کنید!

 

  • داشتن کادر مجرب

انجام پروسه درمانی به وسیله ی یک پرستار مجرب که دوره های درمان با داروهای ضد سرطان را سپری کرده است انجام می شود. دقت در حل کردن دارو بسیار مهم است؛ دوز دقیق، تجهیزات لازم برای حل کردن داروها، هودهای استاندارد مصرفی لازم است. بنابراین تجربه، آگاهی پرستاران مرکز در این زمینه بسیار مهم است. همچنین نظارت و بررسی های دقیق و مرتب توسط کادر درمان در خصوص میزان سرم باقی مانده، وضعیت بیمار و قرار گیری آنژیوکت و… لازمه ی موفقیت درمان و رفاه بیشتر بیماران است.

دیگر یافته های پزشکی
در شیمی درمانی سرطان چه مواردی انجام می شود؟

 

  • محیطی آسوده جهت راحتی بیمار و همراه ایشان

با توجه به احتمال طولانی بودن روند تزریق داروها، لازم است بیمار در آسایش و راحتی کامل قرار داشته باشد. امروزه در مراکز شیمی درمانی مجهز، صندلی ها و یونیت های راحتی برای انجام این روش درمانی تعبیه شده است تا بیماران قادر باشند اعضای بدن خود را (دست، سر، پا و … ) در هر موقعیتی که راحتی بیشتری دارند قرار دهند. دسترسی بیماران به نوشیدنی و خوراکی های مختلف، محیطی آرامش بخش، پاکیزه و عاری از استرس از دیگر شرایط ایده آل برای روند درمان سرطان است.

همچنین امکانات لازم برای حضور همراه بیمار طی زمان های طولانی تزریق داروها می تواند انرژی مثبت و حمایت های عاطفی لازم را برای بیمار فراهم کند.

 

  • راهنمایی تغذیه ای بیمار توسط متخصص

مشاوره هایی در خصوص تغذیه بیماران، آگاه ساختن آن ها نسبت به عوارض احتمالی درمان و توصیه های مراقبتی از دیگر خدمات لازم در مراکز درمان سرطان می باشد. هدف اصلی تغذیه در بیمار مبتلا به سرطان ، حفظ کالری کافی برای ثبات وزن بیمار، پروتئین کافی برای تقویت سیستم ایمنی و بالابردن توانایی بدن است . مواد غذایی حاوی پروتئین، زخم را التیام داده و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند .

 

آیا برای شیمی درمانی حتما باید به کلینیک تخصصی مراجعه کرد؟

پاسخ این سوال مثبت است مگر در شرایطی که به تشخیص پزشک متخصص بتوان در خانه، مطب یا بیمارستان اقدام به درمان کرد، در غیر این صورت باید روند درمان بیماری خود را در بهترین کلینیک شیمی درمانی در تهران آغاز نمایید.

 

توصیه های پزشکی بسیار مهم در طول درمان سرطان

  • درصورت تداخل شیمی‌درمانی با سایر برنامه‌های درمانی مانند واکسیناسیون یا حوادث خاص با بهترین متخصص شیمی درمانی مشورت کنید.
  • هر سؤال مرتبط با وضعیت سلامتی‌تان را یادداشت کرده و هنگام ویزیت بدون خجالت از پزشک یا پرستار سؤال کنید.
  • داشتن روحیه قوی و پر شور می تواند درمان شما را به خوبی پیش ببرد، بنابراین برای آن که روحیه بسیار مثبت و مناسبی داشته باشید، می توانید به یک موسیقی مناسب که مورد علاقه تان است گوش فرا دهید و از آن لذت ببرید و مطمئن باشید این گونه اضطراب و استرس تان کنترل خواهد شد.
  • در رژیم غذایی خود از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید . مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید .
  • به هیچ عنوان درمان را نیمه‌کاره رها نکنید.

 

سخن پایانی با بیماران عزیز

 

ابتلا به بیماری سرطان می تواند افراد را تحت فشار روانی بالایی قرار داده و باعث ایجاد افسردگی شود. یکی از دلایلی که می تواند باعث بروز این ناراحتی شده و افراد را آسیب پذیر کند، ترس هایی بوده که ناشی از عدم اطلاع از نحوه فرایند درمان است. معمولاً بیماران از نام شیمی درمانی وحشت داشته و نمی دانند که طی پروسه درمان چه کارهایی انجام شود. وجود استرس در این بیماران می تواند پیشرفت بیماری را افزایش دهد. بیماری به اندازه کافی فرد را در معرض استرس و تنش های مختلف قرار می دهد، بنابراین بهتر است با روش هایی این استرس را کاهش داد. پوشیدن لباس راحت، مراجعه به موقع به مرکز شیمی درمانی و آگاهی یافتن از پروسه کامل درمان می تواند این تنش ها را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

 

با آرزوی سلامتی برای شما، درکنارتان هستیم تا بهبودی کامل حاصل شود.

 

جهت مشاوره آنلاین و یا درخواست نوبت حضوری دکتر مریم میرزایی مقدم متخصص انکولوژی، رادیوتراپی و شیمی درمانی با شماره های ۰۲۱۸۶۱۲۶۱۹۳ ـ ۰۲۱۸۶۱۲۶۳۹۵ و اینستاگرام ایشان در ارتباط باشید.

بهترین مرکز شیمی درمانی
بهترین کلینیک شیمی درمانی رادیوتراپی
5/5 - (48 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام.سوالی داشتم آیا طی شیمی درمانی می تونم کارهای دندانپزشکی ام را انجام دهم؟ممنون میشم راهنماییم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *