روش های درمان سرطان جراحی،رادیوتراپی،دارو درمانی

درمان و تشخیص سرطان

روش های درمان سرطان

به طور کلی سه درمان اصلی برای انواع بدخیمی ها وجود دارد که بسته به نوع بدخیمی، محل آن و شرایط جسمی و… ممکن است از هرسه یا دو یا یکی از درمان ها استفاده شود.

این درمان ها عبارتند از:

۱) جراحی

در اغلب تومورها جراحی درمان اصلی است.
جراحی میتواند قبل از شیمی درمانی یا رادیوتراپی انجام شود یا بعد از شیمی درمانی یا رادیوتراپی توسط متخصص رادیوتراپی صورت گیرد.

۲) رادیوتراپی

یا همان پرتودرمانی یکی از درمانهای اصلی و موثر برای اغلب تومورهاست و در شرایطی که تومور قابل جراحی نباشد یا بدنبال جراحی برای اطمینان بیشتر از عدم عود انجام میشود.

۳) دارو درمانی

شامل شیمی درمانی ،درمان با داروهای هدفمند یا تارگت تراپی ،هورمون درمانی ،واکسن های ضد سرطان و…. است که باز هم بسته به نوع بدخیمی و مرحله بیماری و شرایط بیمار و… نسبت به انتخاب داروهای مناسب اقدام میگردد.

 

تشخیص نوین سرطان با استفاده از بافت برداری مایع

با استفاده از اطلاعات به دست آمده نشان داده شده که پژوهشگران توانستند با استفاده از آزمایش، درمان و تشخیص سرطان را امکان پذیر کنند.

پژوهشگران علوم پزشکی با اطلاعات بدست آمده گفته اند با استفاده از بافت برداری مایع می توانند آزمایش انجام دهند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند و حتی با توجه به رشد و نتیجه خوب می توان تا چند سال آینده درصد درمان سرطان را افزایش داد. تاکنون از این روش نوین روی بیشتر بیماری های سرطانی تست شده و نشان داده شده که حدود 70 درصد تشخیص ها صحیح و درست بوده و این تشخیص به هنگامی صورت گرفته که سرطان در بیمار پیشرفت نکرده است و به همین دلیل پزشکان توانسته اند درمان را زودتر شروع کنند و نتیجه درصد بهبودی بهتر خواهد بود. شیوه و روش این نوع درمان به این صورت است که در گام نخست اقدام به پیدا کردن DNA جهش یافته و پروتئین های موجود در خون می کنند. به این ترتیب می توانند سرطان های مختلف از جمه سرطان روده ، سرطان کبد ، سرطان ریه ، سرطان تخمدان ، سرطان معده و … را به درستی تشخیص داد اما متاسفانه تشخیص این بیماری برای سرطان پانکراس آسان نیست و تنها زمانی می توان این نوع سرطان را تشخیص داد که عوارض ابتلا به آن در بیمار وجود داشته است.

دیگر یافته های پزشکی
علت و درمان تومور و غده تیروئید بدخیم

 

جهت مشاوره و درخواست نوبت دکتر مریم میرزایی مقدم متخصص رادیوتراپی، انکولوژی و شیمی درمانی با شماره های ۶۶۱۲۶۰۴۴۶۶۱۲۶۰۶۵ و اینستاگرام ایشان در ارتباط باشید.

5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام خانم دکتر امکانش هست پیام منو پاسخ بدید؟؟مادر من کنسر درجه یک پستان دارن و دکتر آنکولوژی براشون 6 جلسه شیمی درمانی نوشته بود و بعدشم پرتو درمانی باید انجام میدادن.به نظر شما همین 6 تا جلسه شیمی درمانی کافی بود؟ اندازه تومورشون هم 1.4 دهم سانتیمتر بود
    و به لطف خدا آخرین مرحله شیمی درمانی مادرم دو روز پیش تمام شد و باید بعدش پرتو درمانی انجام بدن فقط چونکه ما از شهر دیگری میخوایم بریم تهران و پرتو رو انجام بدن نمیدونم که تا چه زمانی وقت دارن و چقدر فاصله بین آخرین شیمی تا پرتو اول باشه ؟بیشتر از ده روز بشه ایرادی نداره؟

    • سلام دوست عزیز
      من در جریان کامل پاتولوژی نیستم و باید ویزیت بشن.
      خیر ایرادی نداره ۳ تا ۴ هفته بعد شروع میشه.
      ولی چون نوبت دهی ها طولانیه، لطفا زودتر بیایید و وقت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *