مراحل سرطان کبد و بهترین متخصص درمان سرطان کبد کیست؟

مراحل سرطان کبد و درمان سرطان کبد

مراحل سرطان کبد و روند سرطان کبد

مرحله ‌بندی سرطان به پزشک متخصص انکولوژی امکان می‌دهد تا در مورد دوره ‌ی درمان تصمیم‌ گیری کند.

مراحل سرطان کبد
مراحل سرطان کبد و درمان سرطان کبد

سرطان کبد به پنج مرحله طبقه‌بندی می‌شود

  • مرحله ۰

بدین معناست که اندازه تومور کوچک‌تر از ۲ سانتی‌متر است، وضعیت سلامت عمومی بیمار خوب است (PS0) و کبد به طور طبیعی کار می‌کند.

  • مرحله A یا مرحله اولیه

بدین معناست که صرفاً یک تومور در کبد وجود دارد (با هر اندازه‌ای) و یا حداکثر ۳ تومور در کبد وجود دارد (حداکثر ۳ سانتی‌متر)، بیمار وضعیت سلامت عمومی خوبی دارد و سرپا هست (PS0) و کبد به خوبی کار می‌کند.

  • مرحله B یا مرحله متوسط

بدین معناست که چندین تومور در کبد وجود دارد اما بیمار وضعیت عمومی خوبی دارد (PS0) و همچنان کبد به خوبی کار می‌کند .

  • مرحله C یا مرحله پیشرفته

بدین معناست که تومور سرطانی به عروق خونی، گره‌های لنفاوی و سایر اندام‌های بدن گسترش یافته است. کبد همچنان خوب کار می‌کند.

  • مرحله D یا متاستاز

سرطان به سایر نقاط بدن مانند ریه ها یا استخوان ها و همچنین غدد لنفاوی گسترش یافته است و بدین معناست که بیمار آسیب شدید کبدی دارد و ضمناً از نظر وضعیت عملکردی نیز وضع خوبی نداشته و نیاز به مراقبت ویژه دارد.

 

جهت مشاوره و یا درخواست نوبت حضوری دکتر مریم میرزایی مقدم متخصص انکولوژی، رادیوتراپی و شیمی درمانی با شماره های ۰۲۱۸۶۱۲۶۱۹۳ ـ ۰۲۱۸۶۱۲۶۳۹۵ و اینستاگرام ایشان در ارتباط باشید.

4.2/5 - (9 امتیاز)

1 دیدگاه

  • با سلام
    من ۴۱ سال هستم و کبد چرب گرید ۲ دارم کبدم کمی التهاب داشت مدتی است دارو مصرف میکنم التهاب برطرف شد مصرف چربی و قند را نیز بسیار کاهش داده ام ،وزنم قبلا ۷۱ بود کمی چاقی شکم داشتم الان دچار کاهش وزن محسوس شده ام ،بنظرتون نگران کننده است ؟ غیر از سونوگرافی و آزمایش چه روش تشخیصی دیگری هست و برای درمان راه حل مناسب چیست ؟ با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *