سرطان دستگاه تناسلی زنان

_

سرطان دستگاه تناسلی زنان یا سرطان رحم چیست؟

در بین سرطان های شایعی که بین بانوان رایج هستند، می توان از سرطان واژن نام برد. یک نوع سرطان نادر، سرطان واژن در خانم ها می باشد که معمولا خانم هایی در رنج سنی بالای ۶۰ سال را درگیر می کند. برای تشخیص این نوع سرطان، خونریزی غیرطبیعی از واژن مخصوصا هنگام نزدیکی می تواند از علائم و نشانه های سرطان واژن در خانم ها باشد.

از عوامل ابتلا به سرطان واژن ممکن است وجود ویروس پاپیلومای انسانی باشد. این ویروس می تواند مسبب زگیل های تناسلی و سرطان دهانه رحم نیز باشد.اغلب سرطان های واژن که خانم ها برای آن مراجعه می کنند بر روی سطح داخلی واژن ایجاد می شوند و اگر درمان نشوند می توانند رشد کرده و به بافت های اطراف نیز تهاجم کنند و اثرات جبران ناپذیری ایجاد کنند.

از جمله شایع ترین علامت سرطان واژن، خونریزی غیرطبیعی واژینال است. این شامل خونریزی پس از یائسگی، خونریزی در طول یا بعد از رابطه جنسی و خونریزی بین قاعدگی می باشد.

علائم سرطان رحم

• ترشحات واژن آبکی
  • ادرار دردناک و مکرر
  • درد لگن، به ویژه در هنگام رابطه جنسی
  • فیستول، در مرحله بعد سرطان

بیماری های دستگاه تناسلی تحتانی چیست؟

بیماری های پایین دستگاه تناسلی شامل قسمت های پایین سیستم تولید مثل زنان می شود که شامل مهبل، فرج و دهانه پایین تر رحم است. نئوپلازی اینترااپیتلیالی، یا ضایعات پیش سرطانی شایع ترین شکل های بیماری دستگاه تناسلی زنان هستند. مدیریت این بیماری ها از این لحاظ مهم است که می بایست پیش از تبدیل شدن به ضایعات سرطانی، شناسایی و درمان صورت پذیرد.

سرطان رحم

سایر مقالات سرطان دستگاه تناسلی زنان

نقش رادیوتراپی و پرتودرمانی در درمان سرطان سینه و سرطان رحم

نقش رادیوتراپی و پرتودرمانی در درمان سرطان زنان یکی از مهمترین روشهای درمان … اطلاعات بیشتر